Carian Maklumat di sini

Custom Search

Wednesday, March 18, 2009

Keunikan Mutiara Taman Negara




TAMAN Negara menambah keunikan rangkaian produk pelancongan di Malaysia. Kunjungan ke Taman Negara menjanjikan kepuasan kepada pengunjung terutama pelancong asing yang tidak pernah kenal atau melihat lebih dekat hutan tropika.

Selain menjana ekonomi negara, Taman Negara menjadi aset penting yang kaya dengan khazanah flora dan fauna. Kepelbagaian spesies hidupan di Taman Negara terus diteroka hingga ada saja spesies baru ditemui saintis setiap hari.

Pengarah Jualan Mutiara Taman Negara, Pravind Balram, berkata keunikan Taman Negara tidak pernah menghampakan.

“Anda boleh lihat gaya hidup Orang Asli atau melawat pusat pembiakan Kelah Sanctuary jika berkunjung ke sini.

“Selain itu, pengunjung boleh meneroka hutan, merasai debaran melalui jambatan gantung, mendekati habitat kelawar atau meredah jeram di sini,” katanya.

Pandangan itu dikongsi sama Pengurus Akaun Mutiara Taman Negara, Nasarimah Othman yang menyifatkan Taman Negara sebagai lokasi percutian mengagumkan.

Apa yang menarik, Mutiara Taman Negara menyediakan pakej percutian lengkap bagi pengunjung yang mahu melakukan pelbagai aktiviti riadah dan mendekati alam di Taman Negara.

Jurupandu pelancong Mutiara Taman Negara, Hamzah Abdul Hamid atau lebih mesra dipanggil Pak Chu berkata, pihaknya memberi panduan dan maklumat lengkap mengenai Taman Negara kepada pengunjung.

“Semua aktiviti yang dilakukan dipantau jurupandu berpengalaman. Sehubungan itu, kami akan pastikan pelancong pulang dengan membawa kenangan tidak dilupakan,” katanya,

Orang ramai yang ingin mendapatkan maklumat lanjut mengenai Mutiara Taman Negara boleh melayari laman web di alamat ........ atau hubungi talian 09-2663500. Sebarang e-mel boleh dihantar ke rmtn@mutiarahotels.com.

Maklumat lebih terperinci boleh didapati dengan menghubungi Pravind Balram di talian 03-27822222 atau e-mel: pravind@mutiarahotels.com.

Sementara itu, pelancong asing, Blatter Marco ketika ditemui di Mutiara Taman Negara berkata, pakej percutian lengkap di Taman Negara menjadi tarikan rakyat asing berkunjung ke hutan tropika ini.

“Pengalaman tiga hari dua malam di Mutiara Taman Negara pasti saya ceritakan kepada rakan yang lain. Saya pasti kembali lagi,” katanya.